Dukningen för persisk nyår
1: under repet, 2: i kontrollrummet
1: två flickor som är nöjda över att varit med i tv hehe, 2: fick ha en sånhär+ett par hörlurar under repet för att höra vad dom i kontrollrummet sa proffsiiigt
Fina blommisarna som Tina och Annika fixade dagen innan
Hur mycket lampor som helst
Fruktfatet in progress
Under genrepet
1: annorlunda kryddor och annat till maten, 2: matbordeee & 3: studion igen
 
Kocken som var på besök hans bok
Ser ni oss haha?;)
 
Dagen började med att jag och Ylva gick till Go´kväll studion där Annika var. Jag fick vara med Annika som jobbar som rekvisita för studion Go´kväll och andra program som brukar vara där. Först så hade dom ett möte där alla inblandade gick igenom dagens program då det skulle vara en Persisk nyår så en persisk kock kom på besök. Efter det så hjälpte vi kockarna som skulle vara med i programmet och ställde fram redskap som dem skulle kunna ha användning av. För dom gjorde en mat sats först för att webbredaktionen skulle ha bilder på maten, så vi fick hjälpa att göra iordning, Tina kom även förbi en stund. Jag och Annika for även och handlade mer mat som kockarna skulle kunna använda när de gjorde andra satsen av mat, alltså när dom spelar in på riktigt. Blev handlat frukt och påskgodis för kommande program också. 
 
Av frukten gjorde vi sedan ett fruktfat, och små käkade lite melon hihi. Det behövs så mycket när det ska synas i tv bara för att det ska se aptitligt och mycket ut så det var något nytt man fick lära sig. Jag hjälpte Annika att fixa dukningen och lite sånt i studion.
 
Efter det hade dom genrep innan dom spelade in programmet, då fick jag bära in och ut köksredskap som kockarna behövde så det var roligt att kunna hjälpa till. Under inspelningen så spelar dom in som om det vore live, för att slippa redigera. Tina och jag fick sitta i kontrollrummet under tiden när dom spelade in, och somsagt så sjuukt mycket knappar och skärmar. Väldigt mycket att hålla reda på. Jag och Tina fick även vara med på slutet av programmet och "mingla" och äta av maten. Jag gick bara runt med ett glas te som smakade satan haha. Smakade dock efterätten som ändå var god, +en jordgubbe från fruktfatet:')