Hallooj!
Har ju varit prao denna vecka för min del. Jag och Tina har varit på SVT hela veckan. Fyfan va bra vecka jag haft måste jag säga, ååh. Kommer bli många inlägg här om vad vi gjort varje dag så hehe. Men som en sammanfattning av veckan har den varit såå himla rolig, jag är väldigt nöjd jag fått göra dethär med Tina!<345
 
Måndagen började med att jag blev upphämtad av Ylva (våran handledare i veckan, även kallad Mannes mamma haha). I bilen satt Manne, Tina och såklart själva Ylva. Vi åkte med henne till svt och under tiden vi åkte dit så förklarade hon hur dagen skulle se ut och så berätta hon om sitt yrke och mycket om public service som dom strävar efter på svt osv. 
 
Vi fick några "uppgifter" vi skulle göra som att skriva ner vad public service är för något, göra research vad hemtjänst är, komma fram med tips hur man slutar att röka, komma fram till förslag till en serie Ylva är producent till. Svt hade varit på våran skolan för ett tag sen och filmat och nu fick vi se vad det var dom hade gjort av det. Det blev en serie som heter Mysteria, som vi fick sitta och kolla på;) Sedan blev vi visad på en rundtur i tv huset. Måndagen var trögaste dagen här i veckan enligt mig då vi fick skriva massa, men det var samtidigt kul.
Vi var i Sverige idag studion och kollade där jag står här ovan^, vi åt även lunch på Victorias café och jag tog en tacopaj.