Tisdagen började med jag åkte in till stan med mor först till hennes jobb och var där en stund, sen när klockan började närma sig 8 så skjutsade hon mig till svt. Johan lärde mig att logga så det var det jag gjorde i princip hela dagen, det är ett program man använder där man kan titta igenom videoklipp de har spelat in. Det man gör är då att lyssna vad som sägs i videorna, sen skriver man ner det ordagrant. De blir som undertexter ungefär. Det låter jättetråkigt men det var fan kul ändåå. Kul att få hjälpa till med deras nya serie Sveriges Bästa Hemtjänst juuu.
 
På lunchen så följde jag med Ylva och Helena till biltema, för Ylva skulle köpa nån present och sen köpte vi alla mjukglass. De roliga var att de visade sig att Helena och min pappa kände varann så de va ju kuul. På eftermiddagen fick jag följa med in till kontrollrummet där dom i svt spelade in Sverige idag, det var sinnes mycket skärmar och knappar och de kontrollrummet jag var i, men det var en av dom mindre kontrollrummen de har. Sjukt det är så mycket knappar och sånt i dom ändå. 
 
Jag och Tina åkte sedan med Ylva till vindeln, så gick vi sedan till fc och åt sen hade vi efit träning.