Förra onsdagen tog pappa ner 6 träd som stod mellan våran och vår granne Viggos tomt. Så mamma, pappa och jag fick jobba med att dra bort en massamassa ris och skit. Blev ganska mycket skillnad nu när dom väl är borta, mer öppet. Var även så varmt när solen väl var framme så jag la mig och hann sola i en timme innan det kom massa moln som täckte hela himlen, typiskt.
I torsdags var jag med Wilma på dagen sedan var det somsagt fotboll som gällde. Första träningen för mig och det kändes som jag skulle dö, gick även kukdåligt så var väl ingen höjdare direkt. Var bara Moa och jag från hemtrakterna så det var lite tomt utan dom andra, fast när skolan börjar lär det väl bara se ut så + Jullan ofc. I alla fall så var det en gullig gubbe som kom och pratade med oss när vi väntade på bussen. Han berättade att han spelat hockey och fotboll i samma förening som vi. "Men framförallt hockey, den föreningen känner jag till väl" Detta +mer fick vi höra mer än en gång och förstod rätt så snabbt att han var väldigt senil. Men gullig var han haha!